بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جزئیات ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون| اسلامی: توسعه نیروگاه‌های اتمی از اهداف سند راهبردی سازمان انرژی اتمی است

  • کد خبر: ۱۳۷۹۳۶
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
جزئیات ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون| اسلامی: توسعه نیروگاه‌های اتمی از اهداف سند راهبردی سازمان انرژی اتمی است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آغاز احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» در دارخوین جدا از نشان دادن بلوغ علمی و فناوری متخصصان داخلی، پرورش نیروی انسانی متخصص را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز (۱۲ آذر) در جریان سفر محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به استان خوزستان، عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی (کارون) در دارخوین از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان آغاز شد.

معاون رئیس جمهور در حاشیه آغاز عملیات احداث نیروگاه کارون با اشاره به ساخت این نیروگاه در راستای اجرای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: احداث نیروگاه «کارون» و توسعه نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی تا افق ۱۴۲۰ است.

وی افزود: نیروگاه اتمی کارون (شهدای دارخوین) در خوزستان، قرارداد ساخت آن قبل از انقلاب با یک شرکت فرانسوی منعقد شده بود که با پیروزی انقلاب تعهدات انجام نگرفت؛ بعد از آن هم کشور‌های گوناگون به خاطر تحریم‌ها با جمهوری اسلامی همکاری نکردند و این پروژه سالیان سال بود که متوقف شده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در همین راستا با رویکرد جدیدی که در سازمان وجود دارد، نگاه‌مان به همه ظرفیت‌های داخلی است. با آغاز این پروژه به دنبال قابلیت‌سازی در ظرفیت‌های ملی هستیم تا قابلیت صنعت کشور را هم به تراز هسته‌ای ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بلندمدت پیش‌بینی شده برای این سایت حدود ۲۰۰۰ مگاوات است. در گام نخست یک نیروگاه مقیاس متوسط در نظر گرفته شد که طراحی آن انجام و وارد مرحله اجرا نشده بود، اما با همگام‌سازی نقشه‌ها و براساس فناوری‌های روز، احداث این نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

اسلامی تصریح کرد: در همین زمینه یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی با برآورد یک‌و‌نیم تا دو میلیارد دلار در این سایت ایجاد خواهد شد که زمان‌بندی اتمام آن حدود ۷ سال پیش‌بینی شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که این گام نخست در این پروژه در چهارچوب همین زمان بندی انجام گیرد، گفت: نکته حائز اهمیت این است که ساخت این نیروگاه‌ها جدا از نشان دادن بلوغ علمی و فناوری متخصصان داخلی کشور، پرورش کادر و نیروی متخصص مربوط به خودش را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این که موضوع ساخت این دست نیروگاه‌ها، یک هموارکننده مسیر خواهد بود، اشاره کرد: برای ساخت نیروگاه‌های مقیاس متوسط در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت:‌ در حال حاضر و در گام نخست مطالعات محیطی و فعالیت‌های ساخت این نیروگاه در دارخوین آغاز شده است. در این راستا اجرای طرح‌های مقدماتی که پیش‌نیاز سایت و آوردن تاسیسات زیربنایی است، انجام و تصمیم گرفته شد در کنار ساخت نیروگاه ۳۰۰مگاواتی یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی نیز در ۲ فاز اجرا و آب شرب مورد نیاز از طریق همین سیستم فراهم شود.

وی با بیان این‌که به این طریق پشتیبانی از کارگاه‌های ساخت و تولید انجام خواهد شد، گفت: به همین منظور از سال نخست، پیش‌بینی برای آموزش نیروی انسانی را آغاز خواهیم کرد به‌طوری که با طی کردن دوره‌های علمی و کارورزی که در نیروگاه‌های فعال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، با احداث نیروگاه بلافاصله فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->